Valtaosa jännittää esiintymistä

Äidinkielen opettajan mukaan tunne on tarpeellinen. Sitä täytyy vain oppia hallitsemaan.

Marjut Manninen esiintymisjuttu 1
Monet Ilmajoen lukion käyneet muistavat Marjut Mannisen tavan luotsata luokkaa työpöytänsä reunalla istuen. Rauhallinen, mutta innostava äidinkielen ja kirjallisuuden lehtori jää eläkkeelle tämän kevään päätteeksi. Hän toivoisi, ettei ujous tai esiintymiskammo ohjaisi ihmisten uravalintoja. – Olisi sääli, jos kaikki esiintymisen kanssa kamppailevat menisivät ammatteihin, joissa saa vetäytyä sivuun, vaikka heillä voisi olla paljon annettavaa. Silloin esiin pääsisivät vain äänekkäimpien ajatukset.

TILAAJILLE

Tämä sisältö on vain tilaajille

Hanki lukuoikeus tilaamalla Ilmajoki-lehti. Mikäli olet jo tilaaja, kirjaudu sisään.